Strefa Statyczna Samolotów

Oto kilka przykładowych statków powietrznych, które będzie można zobaczyć zarówno w powietrzu jak i na ziemi - w ramach wystawy statycznej II Podkarpackich Pokazów  Lotniczych Politechnika Rzeszowska i Przyjaciele Rzeszów-Jasionka 2016. 

RV-6A                                    

W całości metalowa konstrukcja amerykańskiej firmy VANS. Samolot jest sprzedawany tylko jako „kit” do samodzielnej budowy. Wyposażona w silnik Lycoming 0-360 o mocy 200 KM. Jest bardzo popularny – na świecie lata ich około 3000. Samolot RV-6A to jeden z najszybszych samolotów klasy ‘general aviation’. Może rozwijać prędkość do 350 km/h i uzyskać realną prędkość przelotową 300 km/h. Można nim wykonywać akrobację lotniczą, bo posiada odwrócony system olejowy i paliwowy

JK-5 Junior

Ultralekki, dwumiejscowy grzbietopłat, wykonany z materiałów kompozytowych, ekonomiczny. Silnik ROTAX 912 o mocy 80 KM. Wyprodukowany przez krośnieński Ekolot. W 2003 roku użytkowany przez drugiego właściciela do lotów sportowych i rekreacyjnych. Wylatał  550 godzin.

Atec 122 Zephyr

To pierwszy samolot ultralekki wyprodukowany przez firmę Atec. Powstał w 1996 roku i przyczynił się do przełomu w technologii samolotów klasy ultralekkiej. W roku 2000 otrzymał certyfikat typu pod nazwą ZEPHYR 2000, aby w roku 2007 otrzymać aktualną nazwę czyli Atec 122 Zephyr. Obecnie, na całym świecie, lata ponad 200 samolotów tego typu. Jest ultralekkim, dwumiejscowym, wolnonośnym dolnopłatem o konstrukcji mieszanej. Samolot wyposażony w silnik Rotax 912 ULS o mocy 100 KM. Trzyłopatowe śmigło nieprzystawalne w locie. Wyprodukowany w 2008 r. Zakupiony w 2014r. Użytkowany prywatnie do celów turystycznych.

SD4 Viper

VIPER SD-4 klasa LSA wyprodukowany przez Tomark Aero Preszow-Słowacja.

KB2 Jeżyk

Samolot ultralekki, dwumiejscowy, z miejscami obok siebie, dolnopłat metalowy konstrukcji półskorupowej z elementami kompozytowymi, ze stałym podwoziem. Zaprojektowany przez Bogusława Kuśnierza i wykonany wspólnie z Januszem Kuzarą i Leszkiem Wójcickim w warunkach amatorskich. Oblotany w czerwcu 2011 r.  

FK-14 Polaris

Producent to niemiecka firma FK-Lightplanes. Powstaje w Krośnie. Ww. egzemplarz to samolot prywatny. Użytkowany w celach turystycznych od 2012 roku.

XENON (wiatrakowiec)

Wiatrakowce to wiropłaty o niesamowitych możliwościach. Łączy w sobie cechy różnych aparatów latających lecz nie mają wad większości z nich. Cechuje je niezwykła wręcz zwrotność i manewrowość, krótki start i lądowanie , możliwość bezpiecznego lotu z niewielką prędkością i krótkotrwałego zatrzymania się w miejscu. Małe przeciążenia dają dodatkowo uczucie komfortu wynikające z płynności lotu. Znacznie mniejsza - w stosunku do innych ultralightów - wrażliwość na wiatr i turbulencje czynią z wiatrakowca maszynę bardzo uniwersalną o wszechstronnym zastosowaniu. 

Skylark DV-1

Samolot o konstrukcji metalowej, półskorupowej, w klasie 'ultralight', usterzenie w kształcie litery T. Wyposażony w pełny GlassKokpit i zapasowe podstawowe analogowe przyrządy nawigacyjne. Silnik: Rotax 100 KM. Maszyna zakupiona, wyposażona przez pierwszego właściciela w 2007r, użytkowana w Bielsku Białej. Ma wylatane ma około 420 godzin i ponad 600 lądowań.

Aeroprakt A-20

Samolot ULL konstrukcji Jurija Jakowlewa - wnuka słanego Jakowlewa od JAKów i ANtonowów. Jest produkowany do roku 2008 w kilku wersjach silnikowych i długości skrzydeł. Prezentowana wersja: 'cruzer' jest najszybszą z produkowanych, z krótkimi, 10 metrowymi skrzydłami, z Rotaxem 912 80 KM. Osiąga ponad 200 km/godz. Pozwala na ewolucje, których nie wykona żaden inny 'ultralihgt'. Ww. egzemplarz wygrał wicemistrzostwo świata w lotach precyzyjnych. Wylatał kilkanaście tysięcy godzin i lata nadal.

 

Wykaz załóg uczestniczących we wspólnym locie po lotniskach południowej Polski i wystawie statycznej:

  1. RV-6A
  2. JK-5 Junior
  3. Atec 122 Zephyr
  4. SD4 Viper
  5. KB2 Jeżyk
  6. FK-14 Polaris
  7. XENON wiatrakowiec
  8. Aeroprakt A22L
  9. Skylark DV-1
  10. Aeroprakt A20
  11. Samba XXL
  12. TL-3000 Sirius
  13. CH-701 STOL
  14. STORM 300 80ZD
  15. Pipistrel VIRUS SW
  16. F14 Polaris
  17. Piper PA-38
  18. Zlin 526 AFS
  19. TECNAM P-96 Golf 100
  20. Aeroprakt A20
  21. Ultralekki wiatrakowiec Magni Gyro M16
  22. JK-5 JUNIOR
  23. 3Xtrim / 3X47NAVIGATOR
  24. Eurostar EV97 SL
  25. MP-02 CZAJKA
  26. TL-2000 STING
  27. 3-XTREM
  28. EV97EUROSTAR SL+
  29. C-182
  30. JK-5 JUNIOR
  31. KR-030 TOPAZ
  32. KR-030 TOPAZ
  33. AEROPRAKT - A22L

 

Wykaz załóg uczestniczących tylko w wystawie statycznej:

  1. Trajka
  2. VIRTUS GYROCOPTER
  3. "Kitten"
  4. TULO01 Tulak
  5. Śmigłowiec platforma do oprysków
  6. CESNA F152
  7. An-2
  8. Zlin 242
  9. SZD-48 1M JANTAR
  10. I-31T
  11. Cora
  12. KASPERWING
  13. Aeroprakt A22
  14. Tecnam P2008
  15. Robinson R-22
  16. Robinson R-66
  17. RANS S6-116 COYOTE
  18. MP-02A CZAJKA
  19. FOX 912 ULL
  20. Taylorcraft Auster Mk IV
  21. Wiatrakowiec
  22. ZLIN 424 "Żelazny"
  23. Cameron Ballon Z-90
  24. SZD-51-1 "JUNIOR"
  25. SZD-30 "PIRAT"
  26. SZD-50-3 "PUCHACZ"
  27. SZD-48 "JANTAR" std.3
  28. ZLIN 43
  29. PZL-101 "KOLIBER"
  30. PZL-101 "KOLIBER"
  31. M-20 "MEWA"
  32. XL-2 "LIBERTY"
  33. ZLIN
  34. XL-2 "LIBERTY"
  35. PIPER P-34 "SENECA V"
  36. SZD-48-3 "JANTAR"
  37. AOS-71
  38. PW-6
  39. PW-5
  40. PW-3
  41. PW-2
  42. ULS
  43. Moto-Hurt Ropczyce - wyciągarka do szybowców

 

Wykaz sprzętu lotniczego prezentowanego w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Województwa Podkarpackiego

  1. IS-A "SALAMANDRA"
  2. SZD-54 "PERKOZ"
  3. Motoszybowiec prototypowy
  4. KASPERWING

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję