Oto kilka przykładowych statków powietrznych, które będzie można zobaczyć zarówno w powietrzu jak i na ziemi - w ramach wystawy statycznej II Podkarpackich Pokazów Lotniczych Politechnika Rzeszowska i Przyjaciele Rzeszów-Jasionka 2016.
RV-6A
W całości metalowa konstrukcja amerykańskiej firmy VANS. Samolot jest sprzedawany tylko jako „kit” do samodzielnej budowy. Wyposażona w silnik Lycoming 0-360 o mocy 200 KM. Jest bardzo popularny – na świecie lata ich około 3000. Samolot RV-6A to jeden z najszybszych samolotów klasy ‘general aviation’. Może rozwijać prędkość do 350 km/h i uzyskać realną prędkość przelotową 300 km/h. Można nim wykonywać akrobację lotniczą, bo posiada odwrócony system olejowy i paliwowy
JK-5 Junior
Ultralekki, dwumiejscowy grzbietopłat, wykonany z materiałów kompozytowych, ekonomiczny. Silnik ROTAX 912 o mocy 80 KM. Wyprodukowany przez krośnieński Ekolot. W 2003 roku użytkowany przez drugiego właściciela do lotów sportowych i rekreacyjnych. Wylatał 550 godzin.
Atec 122 Zephyr
To pierwszy samolot ultralekki wyprodukowany przez firmę Atec. Powstał w 1996 roku i przyczynił się do przełomu w technologii samolotów klasy ultralekkiej. W roku 2000 otrzymał certyfikat typu pod nazwą ZEPHYR 2000, aby w roku 2007 otrzymać aktualną nazwę czyli Atec 122 Zephyr. Obecnie, na całym świecie, lata ponad 200 samolotów tego typu. Jest ultralekkim, dwumiejscowym, wolnonośnym dolnopłatem o konstrukcji mieszanej. Samolot wyposażony w silnik Rotax 912 ULS o mocy 100 KM. Trzyłopatowe śmigło nieprzystawalne w locie. Wyprodukowany w 2008 r. Zakupiony w 2014r. Użytkowany prywatnie do celów turystycznych.
SD4 Viper
VIPER SD-4 klasa LSA wyprodukowany przez Tomark Aero Preszow-Słowacja.
KB2 Jeżyk
Samolot ultralekki, dwumiejscowy, z miejscami obok siebie, dolnopłat metalowy konstrukcji półskorupowej z elementami kompozytowymi, ze stałym podwoziem. Zaprojektowany przez Bogusława Kuśnierza i wykonany wspólnie z Januszem Kuzarą i Leszkiem Wójcickim w warunkach amatorskich. Oblotany w czerwcu 2011 r.
FK-14 Polaris
Producent to niemiecka firma FK-Lightplanes. Powstaje w Krośnie. Ww. egzemplarz to samolot prywatny. Użytkowany w celach turystycznych od 2012 roku.
XENON (wiatrakowiec)
Wiatrakowce to wiropłaty o niesamowitych możliwościach. Łączy w sobie cechy różnych aparatów latających lecz nie mają wad większości z nich. Cechuje je niezwykła wręcz zwrotność i manewrowość, krótki start i lądowanie , możliwość bezpiecznego lotu z niewielką prędkością i krótkotrwałego zatrzymania się w miejscu. Małe przeciążenia dają dodatkowo uczucie komfortu wynikające z płynności lotu. Znacznie mniejsza - w stosunku do innych ultralightów - wrażliwość na wiatr i turbulencje czynią z wiatrakowca maszynę bardzo uniwersalną o wszechstronnym zastosowaniu.
Skylark DV-1
Samolot o konstrukcji metalowej, półskorupowej, w klasie 'ultralight', usterzenie w kształcie litery T. Wyposażony w pełny GlassKokpit i zapasowe podstawowe analogowe przyrządy nawigacyjne. Silnik: Rotax 100 KM. Maszyna zakupiona, wyposażona przez pierwszego właściciela w 2007r, użytkowana w Bielsku Białej. Ma wylatane ma około 420 godzin i ponad 600 lądowań.
Aeroprakt A-20
Samolot ULL konstrukcji Jurija Jakowlewa - wnuka słanego Jakowlewa od JAKów i ANtonowów. Jest produkowany do roku 2008 w kilku wersjach silnikowych i długości skrzydeł. Prezentowana wersja: 'cruzer' jest najszybszą z produkowanych, z krótkimi, 10 metrowymi skrzydłami, z Rotaxem 912 80 KM. Osiąga ponad 200 km/godz. Pozwala na ewolucje, których nie wykona żaden inny 'ultralihgt'. Ww. egzemplarz wygrał wicemistrzostwo świata w lotach precyzyjnych. Wylatał kilkanaście tysięcy godzin i lata nadal.
Wymienione maszyny będą uczestniczyć także we Wspólnym locie po lotniskach południowej Polski - impreza towarzysząca Pokazom.